خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان
نوشته شده توسط : هانی

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان

خوگرپلاس – پلتفرم صنعت چوب و مبلمان. پلتفرم خوگر به‌واسطه حدود چهار سال فعالیتش در حوزه ایجاد ارتباط آنلاین میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات حوزه مبلمان و دکوراسیون داخلی برای کلیه اهالی صنعت نامی آشناست.

 

در این حوزه برند جدیدی به نام خوگرپلاس به‌تازگی معرفی‌ شده که علیرغم ارتباط واضحش با خوگر به‌واسطه این‌که استارتاپ جدید و مستقلی است نیاز به معرفی دارد.

مهمترین ویژگی خوگر پلاس که بر پایه تجارب بدست آمده در خوگر و برای تکمیل ماموریت آن ایجاد شده این است که بر خلاف خوگر، یک پایگاه B2B است.

 

در واقع هدف از راه اندازی خوگرپلاس ایجاد بستری آنلاین برای ارتباط میان فعالان صنعت و تسهیل مبادلات میان آنها و درنهایت صرفه اقتصادی از این رهگذر برای ذینفعان است.

 

توضیحات بیشتر در خصوص این استارتاپ را از خلال پرسش و پاسخ با مهندس امیر اسفندیاری و دکتر داوود ربیع می‌خوانیم.

از اهداف و ضرورت ایجاد خوگرپلاس برایمان بگویید:

مهندس اسفندیاری: ضرورت استفاده از بستر فناوری روز برای تسهیل و اثربخشی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی امروزه دیگر چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

 

فقط می‌ماند چگونگی انجام آن و لزوم ایجاد زیرساخت و فرآیندهای مناسب برای این امر مهم. از حدود 5 سال پیش با شناخت خوبی که از صنعت مبلمان داشتیم و ضرورتی که برای استفاده مؤثر از فضای آنلاین در ارتباطات این حوزه احساس می‌کردیم در این رابطه فعال شدیم و با ایجاد استارتاپ خوگر اولین قدم را برداشتیم.

 

خوگر هدفش را بازار عرضه و تقاضای مبلمان قرار داده بود و می‌خواست که پاسخی باشد برای ضرورت ارتباط آنلاین میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده.

 

اگرچه مشتریان اصلی خدمات خوگر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا هستند که از این پایگاه برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کنند اما درنهایت هدف همه دسترسی به بازار و مشتریان است و درنهایت پلتفرم خوگر همان‌طور که خودتان اشاره کردید یک پایگاه B2C است. 

اما عرضه تنها بخشی از زنجیره تأمین است. بخش بزرگی از این زنجیره فرایند طراحی و تولید محصول تا آماده‌سازی آن برای عرضه به بازار را در بر می‌گیرد.

 

این بخش اگر اهمیتش از بخش دوم بیشتر نباشد کمتر نیست. در این حوزه نیز عین همان مسئله‌ای که باعث ایجاد تفکر و راه‌اندازی خوگر شد وجود دارد.

 

ضرورت استفاده از امکانات و قابلیت‌هایی که فضای آنلاین در اختیار کسب‌ و کارها می‌گذارد برای شناسایی ظرفیت‌های موجود و برقراری تعامل و تبادل میان آنها.

 

چهار سال فعالیت خوگر باعث شد که بیش‌ از پیش در معرض نیازها و خواسته‌های تولیدکنندگان و مشکلات آنها در خصوص این نوع ارتباطات ضروری برای صنعت باشیم.

 

با توجه به تجربه موفقی که در خوگر داشتیم راهکاری مناسب برای آن تشخیص دادیم . به دلیل ماهیت B2B  این حوزه می‌بایستی جدای از خوگر به آن می‌پرداختیم.

 

ماموریت خوگر بر ایجاد شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز می باشد.

 

اما بخش پایین‌دستی صنعت مبلمان یعنی تأمین کنندگان مواد اولیه، فروشندگان ماشین‌آلات و ابزار و یراق و ارائه‌کنندگان خدمات این حوزه نیز جزو ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی هستند.

 

از تجربه خوگر برای پاسخگویی به نیازهای این گروه استفاده کردیم و خوگرپلاس متولد شد. درواقع خوگرپلاس فاز دوم  تحقق مأموریت خوگر است.

معمولا ایده یک استارتاپ ازپاسخگویی به یک نیاز یا ضروت حل یک مسئله نشات می گیرد. مسئله ای که  خوگر پلاس در پی حل آن است  یا نیازی که می خواهد به آن پاسخ دهد چیست؟

دکترربیع : بشر، پس از طی دوران عظیم تحول کشاورزی، صنعتی و عصر اطلاعات ،به موج چهارم زندگی خود یعنی هوشمند سازی یا عصر مجازی  رسیده که قطعا” تحولی شگرف در زندگی اش خواهدبود.

 

بستر دنیای وب، به عنوان یک یار توانا، سریع و باهوش با دنیایی از اطلاعات در کنارمان خواهد بود و طبیعتا” کسب و کار و زندگی ما را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با رشد جمعیت در کره زمین و به‌ تناسب آن افزایش نیازهای بشری از یک‌ طرف و تراکم جمعیت در شهرها، رفته‌رفته با چالش بزرگی به نام عدم دسترسی کارآمد به منابع برای رفع نیازها روبرو خواهیم شد.

 

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ دراین دوران علیرغم این که به ازای هر نیاز پاسخ‌های گوناگون و متفاوتی از سوی افراد یا فعالان هر حوزه وجود خواهد داشت، با توجه به پراکنش محل سکونت انسان‌ها بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی صحیح و شفاف امکان دسترسی به این پاسخ‌های متنوع  و بهره گیری از آنها  بسیارکاهش خواهد یافت.

 

در چنین شرایطی فقط و فقط دسترسی مناسب به کالاها و خدمات با کمک دنیای مجازی هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود. 

 

کسب اطلاعات و همیاری در انتخاب بهترین گزینه و سرعت عمل با کمترین هزینه، نکات بارزی است که مدل‌های کسب‌وکار امروزی را شکل می‌دهد.

 

طبیعی است که در ایران عزیزمان نیز با برخورداری از منابع انسانی هوشمند و جوان، در این موج چهارم و تحول عظیم برای برآورده کردن نیازهای هموطنان، شاهد حرکاتی اساسی باشیم.

 

این مدل کسب‌وکار که این روزها زبانزد محافل علمی و صنعتی است، صنعت مبلمان را نیز متأثر نموده است.

 

مجموعه خوگر به‌عنوان پیشرو در این امر مهم با سابقه‌ای بسیار ارزشمند در ایجاد پایگاه اینترنتی در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون، تصمیم به تلفیق این سابقه باتجربه بالغ ‌بر سی سال در زمینه تولید صنایع چوب، تکنولوژی و ماشین‌آلات نمود.

 

با این پیوند، خوگرپلاس به‌عنوان پایگاهی آنلاین در خدمت همه فعالان صنعت مبلمان و چوب ایران شکل گرفت.

 

برای عرضه کالاها و خدمات در زمینه‌هایی نظیر مواد اولیه، ماشین‌آلات، ابزار و یراق‌آلات و همچنین انواع خدمات.

 

امید که در این زمینه نیز همچنان پیشرو باشد که با یاری خداوند و با حمایت خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان این حرکت به سرانجامی خوش خواهد رسید.

چقدر صنعت را آماده استفاده ازچنین ابزاری می بینید؟

مهندس اسفندیاری: نیاز برای تحول و استفاده از امکانات فناوری در مجموعه‌های اقتصادی ایجاد شده است.

 

علیرغم این‌ که بخش بزرگی از صنعت مبلمان در حال حاضر به‌ صورت سنتی عمل می‌کند ولی کم نیستند کسانی که با تکنولوژی روز سروکار دارند و یا علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

 

مطمئناً در ابتدا گروه کوچک‌تری که آمادگی بیشتری دارند از این امکان استفاده خواهند کرد ولی در طول زمان و با سرعتی که در تحولات مربوط به فناوری هست مطمئن هستیم که به‌زودی خوگر پلاس جای خودش را بازخواهد کرد.

 

البته همواره در کنار کسانی که مایل به استفاده باشند با ارائه خدمات و آموزش خواهیم بود.

این‌گونه بسترها که برای استفاده عموم طراحی می شوند و حرف یا شیوه جدیدی را مطرح می‌کنند دو نقش دارند یکی نقش اقتصادی و دیگری نقش مسئولیت اجتماعی و صنفی. در این خصوص جایگاه خوگرپلاس راچگونه می‌بینید؟

همانطور که شما هم به‌ نوعی اشاره کردید خوگر و خوگرپلاس درواقع  شبکه سیستماتیک ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی بر بستر فن آوری روز هستند.

 

تأکید می‌کنم همه ذینفعان حوزه مبلمان که شامل تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان کالا، ارائه‌کنندگان خدمات، مصرف‌کنندگان کالا و خدمات و کلیه کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه می‌شوند. 

مطمئناً اولین نکته مهم برای همه این گروه‌ها نیاز اطلاعاتی است.یعنی آگاهی از امکانات و خدمات موجود و دسترسی آسان به آن‌ها.

 

وجود یک پایگاه تجمیعی آنلاین از کالاها وخدمات با اطلاعات شفاف و دقیق  اولین چیزی است که می‌تواند یک تحول در عرصه اطلاع‌رسانی و افزایش دسترسی محسوب شود و هر یک از این گروه‌ها به‌نوعی می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

 

قطعاً همین دسترسی به اطلاعات و فضایی که به‌ واسطه آن ایجاد می‌شود خود بستری برای رقابت سالم از یکسو  و همکاری و هم‌افزایی بیشتر میان کسب‌وکارهای رقیب یا مکمل یکدیگر ایجاد می‌کند. 

فرایند حضور در یک پلتفرم برای عرضه کالا یا خدمات به سراسر کشور بدون رودررویی مستقیم با مشتری شباهت‌هایی به فرایند صادرات دارد.

 

درواقع هر دو نوعی از فروش غیرحضوری و از راه دور محسوب می‌شوند. معتقدیم آمادگی که به‌واسطه همکاری متقابل میان خوگر یا خوگرپلاس و عرضه‌کننده برای حضور حرفه‌ای او در فضای آنلاین و در یک پایگاه تجمیعی ایجاد می شود.

 

این آمادگی یک گام به‌سوی صادرات است که آن‌ هم در حوزه هایی که ظرفیت آن وجود دارد بخشی از برنامه‌های آینده مدیریت این دو مجموعه است. 

یکی دیگراز خدماتی که  چنین مرجعی می‌تواند انجام دهد و بسیار موجب خوشنودی خود ماست ایجاد امکان دسترسی برابر به امکانات موجود از سراسر کشور است.

 

در حال حاضر نابرابری مشهودی در دسترسی به امکانات در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها و روستاها وجود دارد. 

خریدهایی که از نقاط بسیار محروم و دورافتاده از طریق پایگاه خوگر می‌شود نشان می‌دهد که امکان و درک استفاده از ابزارها و فناوری روز در بسیاری از این نقاط وجود دارد.

 

این کمک بزرگی به رفع نابرابری می‌کند. به‌خصوص که خوگر نیز با ایجاد امکان حمل رایگان در برهه‌های مختلف این امر را تشویق کرده است.

و سخن آخر:

دکترربیع: همان‌گونه که در قبل گفتم امیدوارم با یاری خداوند و با همراهی و همکاری خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان به‌ زودی شاهد دستاوردهای جدیدی با استفاده مفید وکارآمد از بستر فناوری روز باشیم. 

مهندس اسفندیاری: فضای استارتاپی فضایی فعال و پویا و بسیار خلاقانه است. خوشحالیم که دانش و چابکی این فضا را باتجربه و توانمندی‌های صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون درایران ترکیب کرده‌ایم و می‌توانیم منشأ خدماتی در این حوزه باشیم.





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: